dissabte, 7 de gener del 2012

La força de la marca Barcelona


Fent neteja al disc dur he trobat aquesta foto, que vaig fer l'octubre del 2008 a una àrea de servei de l'autopista entre Cannes i Béziers, no ho recordo exactament. Però, en fi, a França.

Em va semblar espectacular que les fotos que il·lustren la portada d'uns manuals d'espanyol siguin de 2 edificis emblemàtics de Barcelona. Això significa que, per als francesos, Barcelona simbolitza Espanya tant com ho fa el toro d'Osborne o un torero, o potser més i tot. És un indicador de la potència de la marca Barcelona, encara que per a alguns aquest seria un exemple de unintended consequence, un resultat no esperat.

Un detall de la imatge confirma aquesta interpretació. A la dreta s'endevina que per il·lustrar un manual d'alemany la mateixa editorial utilitza una foto de la porta de Brandenburg, a Berlín, i per tant podem descartar la hipòtesi que el dissenyador hagués decidit utilitzar imatges poc "tòpiques" o habituals per a les portades de la col·lecció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada